Расправа са Богом

3

 

-Здраво Ненаде, поново се срећемо.

-Здраво.

-Кажу ми да не верујеш у мене?

-Ништа лично.

-Мало смо Цинични?

-Ко? Ја? Не д’о Бог!

-Та ти је добра.

-Знам.

-И?

-Шта и?

-Па зашто не верујеш?

-Зашто да верујем?

-Пре си веровао…?

-Пре је било пре, сада је сада. Пре сам веровао, сада не верујем.

-Шта ти је променило мишљење?

-Ти.

-Па како ја ако не постојим.

-Баш тако. Слушај, за једног Бога мислио сам да ћеш да будеш бољи противник у овој дебати.

-Слушај ти!

-А не не. Ти си милосрдни Бог. Опрости ми.

-Слушај! Прекинућу ти интернет конекцију.

-Ха! Сви знају да то ниси ти. Кабловски провајдери су ових дана очајни. А случајности које се догађају а људи их приписују теби. Ту је проблем до њих, не до тебе. Какве ти везе имаш јер се неко нашао на правом месту или не? Да ли си некада чуо за случајност? Људи желе да верују да живе у праведном свету. Да ће им се ако су били добри десити добре ствари, а да ће се њиховим непријатељима десити нешто лоше. Истина је да се и добре и лоше ствари дешавају и добрим и лошим људима.

-Ти ми много знаш…

-Ја бар нисам психотичан за разлику од тебе. Ти мислиш да си трострука личност. Отац, син и дух. Едипални проблеми?

-Ти мали црве!

-Зашто се нервираш? Ионако све више људи постаје свесно да не постојиш. Ускоро неће бити сврхе да више водимо овај разговор. Како године буду пролазиле људи ће постајати свеснији да је њихова судбина у њиховим рукама. Па неће седати пијани у кола када попију десет ракија, прекрсте се и кажу „Помоз Бог“. Ја знам да је ово ригидна средина. Православна. Па да питаш неку србенду, вероватно би рекао да си наш човек, да смо те ми и смислили. Али проћи ће и време србенда. Доћи ће време нормалних људи. Ево већ сада постоје они који верују у тебе уз резерву. Знаш оно. Верујем за случај да постојиш, да не одем у пакао, па да ме ђаво врти на ражњу за вијек и вијекова. Разумем и то. То је прелазна степеница. Тако смо одгајани. Срби воле своје славе. Лепо се једе и пије на славама. Људи воле да се осећају сигурнима. Знаш оно као, окупили се, па сви срећни и насмејани, а ти их гледаш одозго, и пазиш. Милина. Немој да извадим статистику саобраћајних несрећа за време слава. где су твоји докази.

-Ја сам својих десет заповести дао на каменим таблама, из ватреног жбуна!

-ЛСД? Не, стварно не могу више, ово постаје смешно. Сваки пут када те позовем да попричамо, твоји аргументи су све слабији и слабији. Траг ће ти се затрати на једној од слепих грана еволуције које воде ка над-човеку. Поздрављам те стари пријатељу. На крају крајева. Ниси ни био толико лош…

-…

One comment on “Расправа са Богом

  1. zeleni komarac says:

    Setilo me na Volša i koliko me je utepao u pojam do kraja treće knjige. 😀 Ali, bilo je i pametnih stvari.

Leave a Reply

