Igra senki

 

Ljudi klize ulicama, razmazuju se po sivilu betona koje se ogleda u nebu, tope se, pretvaraju u senke, stapaju i prave more. Sedim na stepeništu železničke stanice i čekam te. Umačem vrhove cipela u taj vrtlog, ali pažljivo, kako me ne bi povukao ka dnu. Sećam se tvog pogleda kada si me videla. Prvo iznenađenost, zatim radost, u uglu usana, jedva primetno. Uvek možemo da prepoznamo iskrene emocije, ali svaki put kada nam istina ne prija ubeđujemo sebe da su laž. Nisam morao da ubeđujem

Rekla si mi da ti je drago što me vidiš, što me je iznenadilo jer se nismo poznavali baš dobro. Onda sam ti pomogao sa koferima. Rekla si da ideš u dom, da ti je ostalo još nekoliko ispita, i da je onda ceo život pod tvojim nogama, i da ne znaš kuda ćeš dalje da putuješ. Ja sam se nasmejao i rekao da ću i ja tako isto za godinu ili dve. Delovali smo izgubljeno u velikom gradu velikih iščekivanja. Bili smo tu da opravdamo imena naših roditelja, bar smo zbog toga prvi put došli. Rekoh da bih voleo ponovo da te vidim.

Rekla si da budem ovde sledeće godine, u isto vreme, istog dana. I da ćeš mi ispričati šta sanjivi peroni, ispunjeni praznim ljudima koji gledaju kako svet pored njih prolazi, nosi.

Rekoh da ću biti tu. Čekaću te.

Nema te… Pokušavam da se setim tvog glasa, ali ne mogu. Lice ti prepoznajem u nežnoj senci koja pada, i melodiji pesme koja se čuje u vazduhu. Tužan glas ciganke koja peva za dinar me uverava… Nećeš doći. Izgubila si se? Zabravila na mene? Možda nisi stigla? Da sigurno je to, naši vozovi kasne godinama. Da sigurno je to. Bacam dinar ciganki, i govorim joj da se skloni, da nije u pravu. Ona samo kasni, stići će.

Melanholična melodija nastavi da se njiše kroz grane naslanjajući senke na moja ramena koja su čekala.

Leave a Reply

