Groznica

 

 

Zvezda koja je nekada bila na dohvat ruke pretvorila se u pepeo. Bila je previše sjajna, i u odrazu zlatnog štita, poklon od boginje Atine, zaštitnice heroja, uništila je sebe.

 

Moje srce tada se pretvori u kamen, otkucaja nije bilo. Kao stena u pustinji, preko dana bi se širilo, a noću bi se skupljalo, stvarajući pustaru u duši koja je počela da se gubi ne prepoznajući više strane sveta.

 

Veštački otkucaji započinjali su peščane oluje u nadi da ću se pod praznim nebom izgubiti u svom ludilu i umreti pod praznim svodom koji je dozivao moje ime. Prepuštao sam mu se, hvatao sam se za pesak, sve bezvoljnije i beznadežnije, a on je cureo kroz moje prste.

 

Kiša onda poče da pada i pesak se pretvori u blato. Mislio sam da neću dočekati sledeće jutro, sledeće Sunce.

 

Ali pogrešio sam. Probudio sam se. Sa osmehom na licu.

 

Krvav ali sa osmehom na licu. Delići sna zabili su se u moje telo, ali osećao sam se malo bolje. Osećao, reč čije značenje sam mislio da je za mene izgubilo značenje.

 

Osetio sam korake koji se približavaju pustinji. Bosonoga, visoka, izdužena figura sa maramom preko lica koračala je u potrazi za izgubljenim snovima. Na levoj ruci sedeo je biserni prsten, tiho sijajući, ne praveći zvuka.

 

Pustinja je izgledala svetlije. Osetio sam vetar sa juga, odakle je dolazila, da… Osetio sam slani miris mora. Osetio sam kako se njena svilena haljina boje rubina talasa.

 

Oči su joj delovale bistro. Znala je kuda ide. Znala je šta traži, i šta može da nađe. Znala je da se duboko u pustinji nalazi smrt, a u njoj život. Išla je da umre, da bi se ponovo rodila.

 

Dolazila je po mene. Dolazila je na sever, po svoje snove koje sam čupao iz pocepane kože, i brižljivo spuštao pored sebe.

 

Nije znala da sam je sanjao. Da je sanjam dok mi se približava.

 

Nežna bleda princeza punih crvenih usana.

 

Sklapam oči, stiskam ih jako. Dođi molim te. Molim te, ne mogu sam.

 

Moje oko gleda ka nebu, niz čelo se sliva kapljica znoja. Imam groznicu, opet. Opet sam je sanjao.

 

Nežnu princezu koja ne postoji.

 

 

Leave a Reply

