Kopija

Pokušao sam bezbroj puta da obrazložim sebi kako ovaj svet nije stvaran.

Ili nemam hrabrosti da prihvatim to, ili je stvaran. Više bih voleo da je ovo prvo.

Toliko simbola oko mene, znakova koji jasno ukazuju, da je život koji trenutno živim noćna mora koju sam sam izgradio. Baš kao i onaj lavirint ispod Šenbruna u koji nisam ušao, jer, ko zna šta bih našao u njegovom središtu.

Problem su ljudi, kopije, koje tako čvrsto sada stoje na platnu, da čak iako su nekada znale da su samo plod mašte upletene u san, sada više nisu svesne toga, sada imaju svoje snove, svoje želje, svoje porodice, figure koje su stvorili kako ne bi usamljeno stajali na komadu platna.

Njihovi životi deluju tako stvarno. Njihovi osmesi, i bol zastrašujuće podsećaju na život. Plašim se da ih nepovredim.

I tako cirkus senki, pod otvorenim nebom koje paraju rojevi zvezda, beskrajno igra pred neumornom publikom, koja ne želi da ode, nikada.

Svet, svet nije ništa više do onoga što trenutno vidim pred ocima. Kako da znam da sada iza mojih roletni ne pocivaju bezdani mora, sve dok ih ne podignem. A onda me svojim talasima obaspe Sunce, moj jedini prijatelj koji je od početka uvek bio tu.
Šta je sa ljudima koje sretnem u prolazu, ljudi koji čine moj život, oni su tu, ali one koje sretnem slučajno, jednom na ulici, imam osećaj da onog trenutka kada skrenu iza ćoška zauvek nestaju. Oni su pokušaj da sebi napravim novu figuru kada neka od starih izbledi, ili jednostavno postane nezanimljiva. Oni su tu da daju savet stranca, koji sasvim slučajno u potpunosti razume moj problem.

Sve ovo radite i vi, moje kopije. Ali do kada, ne znam?
Možda do sledećeg puta kada odlučim da pronađem put kroz šembrunski lavirint. Ili jednoga dana kada i sam budem potrgan sa platna jer sam bio deo nečijeg sna koji jednostavno želeo svoj život, ubedivši sebe da je ono što vidim stvarnost.

Leave a Reply

