Nisam kao ti

Ja nisam kao ti. I reći ću ti sve u lice. Ja ne gledam u pod kada pričam sa nekim. Nikada nisam želeo da hodam u tvojim cipelama, iako si ti to hteo, još od onog dana kada sam celo popodne proveo u hodniku učeći da ih vezujem, dok su drugi trčali na ulici, bosi.

Ja nisam kao ti. Premda bi ti voleo da jesam. Uredne kose, svaki obrok tačno u minut, svakoga dana, svake godine. Ja nisam kao ti. Nikada nisam voleo stvari koje ti voliš… Ali uvek sam poštovao tvoje želje. A onda opet, da li bi išta bilo drugačije da sam i rekao nešto? Da li bi išta bilo drugačije da je majka rekla nešto?

Ja nisam kao ti! Ali trudio sam se da budem, Bog mi je svedok! Pokušao sam da zadovoljim svaku tvoju želju, ali to nikada nije bilo dovoljno, zar ne? Uvek je moglo malo bolje, i uvek je to rečeno sa pogledom koji nije gledao u oči, iskreno, već negde iznad, prema horizontu.

Ja nisam kao ti, i ne želim da budem, nikada! Kada postanem otac, imaću tu čast da pogledam svoje dete u oči, i pričam sa njim, a ne da samo nemo prođem kao da ne postoji.

Ja nisam kao ti, proklet bio, znaš da te volim. A nikada me nisi zagrlio kada mi je to najviše trebalo! Uvek sam kroz nedaće gazio sam! I postao to što sam! Sam! Neki kažu da sam dobar, neki ne govore ništa, oni su verovatno obukli odela svojih roditelja…

Ja nisam kao ti. I nešto znam, a to je da dok moje dete bude odrastalo, kada se okrene preko ramena, ja ću biti tu! Moći će po ceo dan da trči po ulici boso, razbarušene kose.

Ja nisam kao ti oče. Ja ću uvek imati svoje zvezde kojima ću težiti kroz svoje, neutabane puteve. Pa čak i ako pokleknem na nekom od njih nikada mi neće biti krivo, jer ću biti bogatiji za pesmu, šapat na uhu, zagrljaj, pogled. Biću bogatiji za uspomenu. Za jednu ružu više na mom grobu, kada odem… Za jednu suzu više u njihovom oku…

Jer ja nisam kao ti…

 

priča je prijavljena na konkurs, glasajte ovde: http://ontheroad.rs/vasi-radovi/pisi-raspisi-se-radovi/preporucujem-vrsnjaku/nisam-kao-ti

Leave a Reply

